יום שלישי, 1 בדצמבר 2015

עוגיות קשיו הודיות

החורף היה אמור כבר להיות פה... 
שנה שעברה בתקופה הזו של השנה כבר הסתובבתי עם מעיל והתכרבלתי בפוך. 

אומרים שהסופה השבועית תמשך הפעם קצת יותר מיומיים, אבל אני בינתיים סקפטית...

בכל מקרה, 
בימים שכן היה קצת קריר, 
חזרתי להתפנק עם קפה חם (בקיץ אני לא מסוגלת). 
וליד קפה חם תמיד מתחשקת איזו עוגייה לטבול.

אז שכמנטקה פרסמו את החומר החודשי קשיו
ידעתי שאני הולכת להכין עוגיה. איזה עוגיה? לא יודעת... 

נכון שיש הרבה דברים מיוחדים יותר להכין עם קשיו - הנה תראו כאן מה חברי לפרוייקט הכינו! 
ויש את כל הטרנד הטבעוני החדש הזה של "גבינה" מקשיו וכאלה - חייבת לציין שאני לא מתלהבת מהעניין הזה בכלל...  גבינה זו גבינה. קשיו זה קשיו.

חשבתי וחשבתי, הפכתי את האינטרנט ועוד קצת חשבתי,
ובמקרה הגעתי למתכון לעוגיות קשיו הטוענות להיותן הודיות. 
הן נראו מגניבות ביותר והמתכון נראה שונה מעט מכל העוגיות שהכנתי בעבר... 
והכי חשוב, הן הזכירו לי את העוגיה האהובה עליי, כפי שכבר ציינתי, מלבן שקדים של לחמי.

לפני שרצתי להכין אותן הייתי חייבת לבדוק אם הן באמת הודיות כפי שהן טוענות. 
אז התייעצתי עם מקור מוסמך (היי אייל!) שטען כי הוא מכיר אותן וכי אכן מוכרים כאלה בהודו,
ובנוסף לכך הם מכינים המון דברים עם קשיו...

אז יצאתי לדרך =)





























המתכון מתחיל, איך לא, בקשיו. 
"קמח קשיו" שזה משהו שמסתבר שאפשר לקנות... 
אני לא יודעת אם יש דבר כזה בארץ, אבל ממש בקלות הכנתי לבד. 

מתחילים מלקלות את הקשיו, קשיו טבעי. 
לא יודעת למה אבל לא רציתי לעבוד עם קשיו לא קלוי... אני מניחה שאפשר גם לא לקלות... 














מקררים את הקשיו הקלוי ממש לגמרי (עדיף אפילו לקלות יום לפני), טוחנים במטחנת טבלינים לאבקה דקה בפולסים קצרים - קשיו הוא אגוז מאד שמן אז להזהר שלא יהפוך למשחה.. ואז מסננים. 










כשיש לנו "קמח קשיו" הום - מייד מניחים בקערת מיקסר את כל הרכיבים היבשים:
אבקת קשיו, קמח רגיל, סוכר, אבקת אפייה, סודה לשתייה, מלח, וקינמון ומערבבים עם מטרפה.














לאחר מכן חותכים חמאה קרה לקוביות קטנות ומוסיפים לחומרים היבשים. 




























מעבדים במיקסר עם וו גיטרה לפירורים, 




























עד כאן הכל היה בערך כמו בצק פריך רגיל, עכשיו מגיע השינוי, מוסיפים שמן. כן. שמן רגיל. 
לא הבנתי ממש למה אבל במתכון כתוב אז הוספתי (קצת פחות ממה שרשום).
מזלפים אותו תוך כדי ערבול ועוצרים קצת לפני שהבצק מתאחד. 














שנייה לפני שיש לנו בצק מוסיפים אגוזי קשיו. 
במתכון רשום שהם אמורים להיות קצוצים אבל אני הוספתי אותם די גדולים, חלק שלמים חלק חצויים.
רציתי שיהיו חתיכות גדולות כמו ב"מלבן שקדים". אז.. מה שבא לכם.. 
ומעבדים לבצק אחיד. 















בעיקרון אפשר להכניס את הבצק ככה לקירור ואז לרדד ולקרוץ או לחתוך עוגיות. אני החלטתי שבא לי לחתוך אותם לפרוסות עם סכין, אז שיטחתי את הבצק בתבנית מצופה בניילון נצמד ושלחתי לפריזר לשעתיים - שלוש משהו כזה, עד שהוא מתייצב מאד. 




























כשהבצק קר, מוציאים מהפריזר וחותכים קודם כל לפסים ארוכים, בעזרת סכין גדולה.



























בגלל השמן בבצק זה היה קל יותר לחתוך אותם מאשר בצק פריך רגיל... 
אחרי שחותכים לפסים ארוכים, כל פס פורסים לפרוסות דקות - כדאי להשתדל שיהיו שוות בעובי.




























כל מה שנשאר זה לסדר את העוגיות בתבנית מרופדת בנייר אפייה, 




























ולאפות ב180 מעלות עד שהן מזהיבות בשוליים (לי זה לקח בערך 12 דקות)




























העוגיות קריספיות אבל קצת מתפוררות, טעימות ממש ממש, אומנם אי אפשר לטבול אותן בקפה אבל היה ממש כיף לאכול אותן לידו. לי המרקם שלהן קצת הרגיש כמו מרקם של עוגיות טחינה... 
_________________________________________________________________________


מתכון

עוגיות קשיו הודיות - מקור המתכון מתוך האתר sinfully spicy עם שינויים שלי
*יוצאות מהמתכון הזה בערך 100 עוגיות*

תחילה יש לקלות בערך 200 גרם קשיו טבעי. 
חלק ממנו טוחנים לאבקה ואת השאר מכניסים לתוך העוגיות.

3/4 כוס אבקת קשיו
1/2 1 כוסות קמח רגיל
3/4 כוס סוכר
כפית אבקת אפיה
1/4 כפית סודה לשתייה
1/4 כפית מלח
1/2 כפית קינמון (אני אוהבת הרבה קינמון אבל אפשר בהחלט לשים פחות)
150 גרם חמאה
קצת פחות מ1/4 כוס שמן (אני פשוט לא מילאתי את הכוס עד הסוף כי נראה לי יותר מידי)
1/2 - 3/4 כוס קשיו קצוצים, או כמה שבא לכם ונשאר לכם... 

1. מערבבים את כל החומרים היבשים: אבקת קשיו, קמח רגיל, סוכר, אבקת אפייה, סודה לשתייה, מלח וקינמון ומערבבים עם מטרפה. 
2. מוסיפים קוביות חמאה קרות ומעבדים במיקסר עם וו גיטרה לפירורים. 
3. מזלפים פנימה את השמן תוך כדי עיבוד אך לא מעבדים את הבצק עד הסוף.
4. שנייה לפני שהחומרים מתאחדים לבצק מוסיפים את הקשיו הקצוצים ומעבדים לבצק. 
5. משטחים בתבנית ומעבירים לכמה שעות בפריזר עד שהבצק מתייצב ומתקשה.
6. פורסים פרוסות אחידות מהבצק.
7. אופים ב180 מעלות עד שהשוליים מזהיבים (בערך 10-12 דקות)

תגובה 1: