יום שבת, 17 באוקטובר 2015

טארטלט טופיפי

3 חודשים. 
לא פרסמתי כלום 3 חודשים.
'צטערת =/

אבל חזרתי! ואני כאן כדי להשאר!!! 

אז מה קרה ב3 החודשים האחרונים? 
נגמרה שנת הלימודים = תקופת מבחנים ועבודות, עבודה במשרה סופר מלאה בתחילת הקיץ, 
תוך כדי כל זה עברתי לגור עם יואב (ה-ת-ר-ג-ש-ו-י-ו-ת) מה שאומר אריזות של המוני החפצים שלי ומעבר דירה 
(תזכירו לי להזמין מוביל בפעם הבאה ולא לעשות את זה לבד! יש לי יותר מידי דברים!)
ואז לפרק את כל הארגזים ולהתמקם בעיר חדשה, בדירה חדשה, במטבח חדש... 


קשה לי מאד עם שינויים, 
גם אם הם ממש חיוביים ונחמדים...
ככל שהם גדולים יותר ככה לוקח לי יותר זמן להתרגל.

אז הייתי קצת בשוק אבל עכשיו אני פה =) במטבח חדש משלי =)
אומנם עוד לא התרגלתי לאור החדש ולזוויות צילום אז התמונות יוצאות לי מוזרות מתמיד,
אבל אני בטוחה שאתרגל לאט לאט.

אזזזז נעבור לעניינינו. 
זוכרים את החברים שלי?
אלה שהחליטו להיוולד כולם באוגוסט-ספטמבר ואיכשהו תמיד חוגגים להם ביחד. 
אז אחרי שבעבר הכנתי לכולם עוגה אחת, יותר נכון טארט אחד, עם כל הטעמים שכולם בחרו ביחד. 
החלטתי הפעם להכין לכל אחד עוגה משלו. 

כל אחד מהם בחר טעמים משלו - שהיו בערך אותו דבר כמו פעם שעברה, 
ולכל אחד חיפשתי קינוח מיוחד בטעמים שהוא בחר.
מצאתי את עצמי מכינה לארוחה אחת 3 קינוחים שונים (או שאני לא מכינה כלום או שאני מתחרפנת)
נתחיל עם הקינוח הראשון ובעתיד אפרסם את השניים הבאים. מבטיחה!!! 

אורן ביקש טופי.
כשחשבתי על טופי (מתה על טופי!) הדבר שחזר ונתקע לי בראש היה טופיפי. 
אבל מה כבר אפשר להכין מטופיפי? כאילו הוא טעים ככה כמו שהוא וזהו.. 
אז חשבתי להכין גרסה של טופיפי בעצמי. חשבתי וגלגלתי את הרעיון, 
עד שהגעתי בסוף לטארטלט טופיפי.































טארטלטים קטנים וחמודים, במילוי טופי, שוקולד מריר ואגוז לוז, עם שלולית גנאש שוקולד חלב. 
ט-ע-י-ם
לא מאד מסובך, החלק של הקלתיות טיפונת מעצבן, אבל אפשר לקנות כאלה מוכנות ולמלא... 

נתחיל מהבצק. 
בצק פריך עדין מתוך הספר של אורנה ואלה.

מערבבים בקערת מיקסר קמח + אבקת סוכר + מלח, מוסיפים קוביות של חמאה קרה,

















ומעבדים במיקסר עם וו גיטרה לפירורים (אפשר כמובן לעשות זאת עם הידיים). 




























בעיקרון במתכון המקורי מוסיפים לבצק שמנת מתוקה וזהו. אבל אני פחדתי שהקלתיות הקטנות יהיו עדינות מידי... אז ערבבתי שמנת מתוקה עם חלמון של ביצה ושפכתי לקערת המיקסר. 















מעבדים לבצק אחיד, עוטפים בניילון ומקררים כמה שעות. 




























כדי להכין את הקלתיות השתמשתי בתבנית מיני מאפינס, זה אחלה גודל לטארטלטים בעיני, וזה נוח יחסית להשתמש בה. 
עשיתי את זה כבר כמה פעמים.. פה ופה למשל...

בכל מקרה, אחרי שהבצק קר, מרדדים סופר דק (כי הקלתיות ממש קטנות), קורצים עיגולים שהם קצת יותר גדולים מקוטר העיגול של תבנית המיני מאפינס, ומסדרים את עיגולי הבצק בתבנית. 











לאחר שסידרנו את הבצק בכל התבנית, מחוררים את התחתית שלו בעזרת מזלג ואופים ב180 מעלות עד שהבצק זהוב לכיוון השחום אפילו (אין אפייה חוזרת אז הוא צריך להיות אפוי לגמרי) ומקררים לגמרי.

























כשהקלתיות האפויות קרות החלטתי למרוח עליהם שוקולד מריר מ-2 סיבות. 
1. היו מעט סדקים ורציתי לאטום אותם לגמרי שהטופי לא ינזל...
2. בתוך כל טופיפי יש אגוז לוז, רציתי להניח אותו במרכז בלי שהוא יזוז כשאשפוך את הטופי הנוזלי, לכן השוקולד מתאים בשביל להחזיק את האגוז במקום. 

אז ממיסים מעט שוקולד, מורחים על תחתית כל קלתית, מניחים אגוז לוז קלוף ומורחים גם אותו. 




























ככה עושים עם כל הקלתיות ומניחים במקרר כדי שהשוקולד יתקרר. אפשר להעביר לכלי עם מכסה. 


























כשהשוקולד קריר ומוצק אפשר לעבור להכנת מלית הטופי. 
זכרתי שראיתי פעם שאם ממיסים את הסוכריות טופי קרמל עם קצת שמנת זה מביא אותן למצב צבירה של טארט. קרמל יציב אבל רך כזה. לא הייתי בטוחה כמה שמים ומה היחסים אז ניסיתי מגוון אפשרויות עד שמצאתי את המתאימה ביותר. 

אז בסיר קטן שמים סוכריות טופי קרמל עם שמנת וחמאה, ומחכים עד שהכל ימס (כדאי לערבב מידי פעם)
















כשרוטב הקרמל מוכן, נמס ואחיד צריך לעבוד די מהר כי הוא מתייצב די מהר. אז שופכים בזהירות את רוטב הקרמל לתוך הקלתיות הקטנות עד הסוף (בזהירות שלא ישפך) לא נורא אם אגוז הלוז מבצבץ קצת.
לאחר מכן מעבירים את הטארטלטים להתקררות קצרה במקרר.




























רק בעת ההכנה הבנתי למה צריך את שלולית השוקולד הזו שעל הטופיפי.. 
להסתיר את אגוז הלוז אם הוא מבצבץ! גאוני לא? 
בכל מקרה הכנתי גנאש שוקולד חלב קר, כלומר עם שמנת קרה ולא כזו רותחת... 

ממיסים שוקולד חלב במיקרו בפולסים של 20 שניות, מוסיפים שמנת מתוקה קרה (כל פעם קצת) ומערבבים עד שנוצר גנאש חלק ומבריק. בהתחלה זה נראה נוראי אבל לאט לא נוצר גנאש מעולה.
מה שנוח בו זה שלא צריך לחכות שיתקרר ואפשר ישר להעביר לשקית זילוף... 

מזלפים על כל טארטלט שלולית שוקולד במרכז. וזהו. כל מה שנותר הוא לתת להם להתקרר... 




























כשהם מתקררים ויציבים אפשר גם להעביר אותם ממקום למקום בלי חשש שישפכו או משהו כזה. 
טעים ממש! אני מרוצה!

ד.א
שנת לימודים מוצלחת לכל הסטודנטים שחוזרים ללמוד מחר!
גם כן מצאתי לי זמן לחזור לבלוג. ממחר שוב אין לי זמן =/ 

אבל! נתראה בקרוב!!! =) =) =)
________________________________________________________________________



מתכון

טארטלט טופיפי
המתכון מספיק ל24 טארטלטים בגודל של תבנית מיני-מאפינס.

קלתית בצק פריך עדין - מקור המתכון מהספר של אורנה ואלה
210 גרם קמח
50 גרם אבקת סוכר
1/2 כפית מלח
140 גרם חמאה
חלמון אחד
20 מ"ל שמנת

1. מערבבים בקערת מיקסר קמח + א.סוכר + מלח
2. מוסיפים לקערה חמאה ומעבדים לפירורים. 
3. מערבבים את השמנת והחלמון ושופכים פנימה. 
4. מעבדים לבצק אחיד, עוטפים ומקררים כמה שעות. 
5. כשהבצק קר מרדדים אותו מאד דק, קורצים עיגולים גדולים יותר מקוטר התבנית ומסדרים בתבנית.
6. מחוררים את התחתיות של הקלתיות עם מזלג ואופים ב180 מעלות עד שמזהיב ואפוי לחלוטין.
7. מקררים.

מלית - אילתור שלי
30 גרם שוקולד מריר
24 אגוזי לוז קלופים
50 סוכריות קרמל
80 מ"ל שמנת מתוקה
20 גרם חמאה

1. ממיסים את השוקולד המריר בפולסים של 20 שניות במיקרו.
2. מורחים באזרת מכחול את השוקולד על כל קלתית, מניחים אגוז לוז במרכז ומורחים גם אותו. 
3. מקררים.
4. מניחים בסיר את הסוכריות, השמנת, והחמאה ומבשלים על אש קטנה עד שנמס (כדאי לערבב).
5. שופכים את המלית לתוך הקלתית במהירות ובזהירות.
6. מקררים שוב. 

שלוליות שוקולד חלב
50 גרם שוקולד חלב
50 מ"ל שמנת

1. ממיסים שוקולד חלב במיקרו בפולסים של 20 שניות.
2. שופכים את השמנת ב3 נגלות ומערבבים בכל פעם עד שנוצר גנאש חלק. 
3. מעבירים לשקית זילוף.
4. מזלפים שלוליות על כל טארטלט.
5. מקררים ומגישים.

4 תגובות:

  1. יווו
    התגעגעתי! איזה כיף שפירסמת. מזל טוב לחברים, המתכון נראה מושלם ביותר.
    בהצלחה בלימודים, שבוע טוב ובשורות טובות

    השבמחק
  2. ממש געגועים!!! נראה טעים בטירוף!! היה שווה לחכות=)

    השבמחק
  3. הי'המתכון נראה סוווף!!!!
    הסוכריות שהשתמשת בהן הן קשיחות או טופי?

    השבמחק