יום שבת, 20 ביולי 2013

עוגת גבינה אפוייה עם קרם וניל ופירות יער

יש לי קבוצת חברים, שכבר משו כמו שנה אנחנו נפגשים אחת לחודש - חודשיים לארוחת ערב ביום שישי.
זה היה רעיון של רגע שנזרק לאוויר והוא התגלה כרעיון פשוט מצויין! 

בד"כ אני זאת שאחראית על הקינוחים... (יותר נכון אני השתלטתי על החלק הזה)
ואני כל פעם מנסה להכין משו חדש שעוד לא הכנתי כי פשוט כיף לנסות עליהם דברים. 

אז לארוחה של אתמול בחרתי להכין עוגת גבינה אפוייה. 
לא שזה משו מיוחד או מטורף... אבל מעולם לא הכנתי עוגת גבינה אפוייה (כן. אף פעם.) 
בבית שלי פשוט לא אוהבים (או פחות אוהבים) עוגות מהסוג הזה.
אחותי בכלל עושה פרצופים כאילו אמרתי עכשיו עוגת דגים או משו כזה... 

בנוסף נשארו לי המון פירות יער מהפרוייקט של מנטקה של חודש מאי.
והם הולכים פשוט מעולה עם עוגות גבינה אז חשבתי שזה יהיה רעיון ממש טוב. 

והכי חשוב. ניצן חברתי הטובה ממש ממש אוהבת עוגות גבינה =) 

אז מכל הכיוונים יצא תזמון טוב לעוגה הזאת.
































המתכון של העוגה עצמה הוא אחד המהירים והפשוטים שיש.
לקחתי אותו, שוב, מהקופסא השחורה של אמא שלי =) ושוב מדובר במתכון שהיא קיבלה מ- "נירית"
נכון אני בד"כ לא מתחברת בשמחה למתכונים מהירים וקלים אבל הפעם זה היה נחמד לשם שינויי... 
בעיקר כי לא היה לי יותר מידי זמן.

מתחילים עם הבסיס של העוגה שעשויי מעוגיות. הוא לא נמצא במתכון המקורי אבל נראה לי מתאים להוסיף אותו.
אפשר כמובן להכין אותו מכל עוגייה שהיא. 
החלטתי לבחור בעוגייה הקנוייה שאני הכי אוהבת - מלבן שקדים של לחמי. 
באמת. אם יגידו לי לבחור עוגיית סופר (עוגייה שאפשר למצוא בסופר) אחת, זאת העוגייה שאני אבחר. 


שוברים את העוגיות לחתיכות (עם השקדים כמובן) וטוחנים במעבד מזון לפירורים דקים 















אני, כמו שרשמתי בעבר, אוהבת להוסיף לבסיס עוגיות שכזה - שוקולד לבן מגורד. 
אז מוסיפים חמאה מומסת ופירורי שוקולד לבן ומעבדים ל"בצק" פירורי... 

















משטחים על תבנית ומעבירים בינתיים לפריזר עד שמכינים את שאר העוגה. 





































עכשיו עוברים לשכבת הגבינה האפוייה. 

מערבבים בקערה גבינה לבנה 5%, שמנת חמוצה, חלב, אינסטנט פודינג וניל, קורנפלור, וסוכר 
לתערובת אחידה וחלקה.





























מקציפים חלמונים לקצף יציב,





























ומקפלים בעדינות את הקצף עם תערובת הגבינה.










לאחר מכן שופכים את התערובת על תחתית העוגיות שחיכתה לנו בפריזר, ואופים -
15 דקות על 180 מעלות ואז עוד 45 דקות על 150 מעלות. 





























לא נורא אם יש פיצוצים. זה דווקא טוב להמשך העוגה. 

מניחים לעוגה להתקרר בצד. בזמן הזה היא מעט נופלת במרכז ומשאירה שוליים - וזה מעולה! 





























לאחר שהעוגה התקררה עוברים לקרם.
בעיקרון במתכון המקורי מכינים קרם שמנת-אינסטנט פודינג וניל - חלב 
אני, כמו שציינתי בעבר אוהבת להכין אותו ללא חלב... ככה הוא יותר יציב כזה. 

אז מקציפים שמנת מתוקה ואינסטנט פודינג וניל לקרם חלק ויציב. 





























ומורחים את הקרם על העוגה. 
דוחפים אותו בעדינות לתוך החריצים וממלאים אותם ואז מורחים על כל העוגה עד לגובה של השוליים. 





































ועכשיו כל מה שנשאר זה פירות היער. 
הלוואי והיו לי טריים זה בטוח היה יוצא פשוט מושלם! 
אז אם יש לכם אפשרות להשיג פירות טריים - 1. כיף לכם! 2. תביאו לי גם. 

אז השתמשתי בפירות הקפואים מהסופר. הם היו ממש ממש חמוצים אז ערבבתי אותם עם מי סוכר 
מי סוכר = כמות שווה של מים חמים וסוכר. מערבבים עד שהסוכר נמס ומקררים. 
זה עשה אותם לא רק מתוקים אלא גם מבריקים, וגם נוצר סירופ טעים ומתוק שהיה כיף לשפוך על העוגה.












נכון, בתמונות יש 4 סוגי פירות ועל העוגה הסופית רק 3... 

ברגע האחרון החלטתי לוותר על הדומדמניות (או מה שזה לא יהיה - הכדורים הקטנים האדומים) 

פשוט מסדרים את פירות היער על העוגה - 
אפשר בהיסטריה סימטרית כמו שאני עשיתי (אבל אני פריק)
ואפשר בתערובת מבולגנת... 






























מעל הכל שפכתי עם כף קצת מהסירופ שנוצר מהפירות ומי הסוכר. 
רציתי שכשאחתוך את העוגה הסירופ ישפך יפה כזה וגם שיספג בחלק העליון של העוגה ובקרם.
אני לא בטוחה כמה מועיל זה היה אבל זה היה טעים. 

וזהו. 
מקררים עוד כמה שעות, מוציאים מהתבנית בעדינות, ומגישים.






















































































_________________________________________________________________________


מתכון

בסיס עוגיות - אילתור/המצאה שלי 
200 גרם עוגיות כלשהן 
100 גרם חמאה מומסת 
100 גרם שוקולד לבן מגורד לפירורים דקים

1. טוחנים את העוגיות לפירורים דקים 
2. מערבבים עם החמאה המומסת והשוקולד הלבן ל"בצק" פירורי
3. משטחים בתבנית
4. מכניסים לפריזר במשך שאר הכנת העוגה. 

שכבת גבינה אפוייה - "עוגת גבינה - נירית" 
500 גרם גבינה לבנה 5% 
גביע אחד של שמנת חמוצה 
4 כפות חלב
4 כפות קורנפלור
1/2 חבילת אינסטנט פודינג וניל 
חצי כוס סוכר
4 חלבונים 
1/2 כוס סוכר נוספת 

1. מערבבים גבינה, שמנת חמוצה, חלב, קורנפלור, אינסטנט פודינג, וסוכר לתערובת חלקה
2. מקציפים חלבונים עם 1/2 כוס הסוכר הנוספת לקצף יציב 
3. מקפלים את קצף הביצים לתוך תערובת הגבינה 
4. שופכים מעל בסיס העוגיות
5. אופים 15 דקות ב180 מעלות ועוד 45 דקות ב150 מעלות. 
6. מצננים עד לקירור מוחלט לפני השלב הבא. 

קרם וניל
שמנת מתוקה אחת (250 מ"ל)
חצי אינסטנט פודינג וניל 

מקציפים ביחד לקרם יציב. 

מבחינת כמות של פירות יער לא ממש בדקתי כמה שמתי =/ 
אבל מקסימום לא שמים הכל / עושים רווחים גדולים יותר 
נגיד שהיו שם בערך 2 וחצי כוסות של פירות יער. 

תגובה 1: