יום שבת, 23 בנובמבר 2013

קרקר פיצה ממכר

אין לי זמן. 
באמת באמת שאין לי זמן... 

הג'אגלינג הזה בין לימודים (קונדיטוריה בבישולים או יה!),
עבודה, קצת ספורט, מטלות יומיומיות וכל מיני דברים שאין ברירה וחייבים לעשות,
מול האפייה, שבלעדייה אני לא נשארת שפוייה ליותר מידי זמן.. זה בעייתי... 

אז אני מתנצלת מראש אם המתכונים העתיידיים בבלוג לתקופה הקרובה יהיו די פשוטים וזריזים.
לא שפשוט וזריז זה לא טוב.
אבל כמו שהספקתם להבין, מבחינת המוח שלי: "מה שמורכב, ארוך, ומסובך יותר - טוב יותר!"

בכל מקרה בואו נתמקד רגע בלימודים שלי... כי תכלס זה הכי מעניין...
הקורס הכי כיפי שעשיתי בחיים =) =) =) ממליצה בחום.  
כל חברי לקורס חוזרים הביתה ומרביצים נסיונות של דברים שלמדנו על ימין ועל שמאל
ורק לי אין זמן לנסות שום דבר...
ואם יש לי כבר זמן לאפות, בא לי לגלות דברים חדשים ולא דברים שכבר הכנתי קודם... 

חוץ מהקרקרים האלה. 

למדנו להכין אותם באחד השיעורים הממש ראשונים - שם קראו להם עוגיות.. 
המתכון המקורי נקרא "עוגיות פרמזן" אבל לי הם יותר הזכירו קרקרים...
הרשיתי לעצמי לכתוב את המתכון שלהם בבלוג כי שף תומר העלה אותו בעצמו לאינטרנט... 


בכל מקרה, הייתה לי בעייה נורא גדולה איתן בשיעור. הן כללו פרמזן וקשקבל שזה.. איך לומר... בעייתי לי.
אני, עם גבינות שיש להן כזה ריח... לא ממש מסתדרת... יותר נכון ממש לא מסתדרת!  
שלא לדבר על הצ'ילי והפפריקה שעשו לי חריף רק מלקרא את השם שלהם על הקופסא.

אמרתי לעצמי שבטוח יש דרך לעשות אותן יותר ידידותיות.. בטוח בטוח 
והרגשתי שאני חייבת חייבת חייייבת לנסות. 

בהתחלה ניסיתי פשוט להחליף את הגבינה למוצרלה ואת התבלינים לבזיליקום. יצא טעים.
לאחר מכן דחפתי לשם גם אבקת שום - יצא עוד יותר טעים. 
ואז זה הזכיר לי פיצה ורציתי לחדד את הטעם הפיצתי... 
עם קטשופ, הפריכות שלהם נהרסה קצת וזה עצבן אותי. 
ואז ניסיתי להגיע לפתרון - איך אני מכניסה עגבניות בצורה יבשה לבצק שלי? 
ואז זה הגיע! ה-פתרון!  
*מרק עגבניות* דינג דינג דינג!! 

יצא טעים ברמות שאני לא יכולה לתאר. כל מי שהתחיל לאכול מזה לא הצליח לזוז מהקופסא...
אחד הדברים היותר ממכרים שיש - ממש ממקרקר! =) 





































אז נתחיל =) 

כמו שכבר אמרתי, השתמשתי במוצרלה. 
אפשר כמובן לקנות מגורדת. אבל אני העדפתי לקנות כגוש ולגרד לבד - בפומפיה הכי דקה שמצאתי. 










מניחים את הגבינה בצד. 
עוברים ליבשים. מתחילים מקמח ומוסיפים לו: אורגנו, בזיליקום, אבקת שום, מלח, ו-מרק עגבניות! 



























מערבבים הכל ביחד 




























מוסיפים ליבשים קוביות חמאה קרה, 





























ומעבדים לפירורים במיקסר בעזרת וו גיטרה. 





























לאחר מכן מוסיפים את הגבינה שגרדנו קודם, וממשיכים לעבד במיקסר. 














כל מה שנותר הוא להוסיף ביצה. מוסיפים בהדרגה למיקסר לאט לאט. 




























ממשיכים לעבד עוד קצת - עד שמתקבל בצק אחיד. 





























את הבצק מחלקים ל-4






















כל חלק מגלגלים לגליל, 























עוטפים בניילון נצמד, ומקפיאים לשעה-שעתיים. 




























כשהגלילים קופאים, פורסים אותם לפרוסות דקות דקות דקווווות 



























את הפרוסות מסדרים בתבניח - אפשר די צמוד כי הם לא גדלים ממש...
ואופים ב170 מעלות עד שהן משחימות (בערך 15-20 דקות) 














וזהו. ממש פשוט וקל. 
אפשר להגיש אותם עם דיפ, אפשר גם להגיש בלי שום דבר.. 
אפילו לא חייבים להגיש הם נעלמים! נשאבים! בשניות! =) 
כבר אמרתי שהם ממקרקרים? 

































_________________________________________________________________________


מתכון

מקור: עוגיות הפרמזן של שף תומר כבירי עם שינויים קלים שלי
אני עשיתי כמות כפולה מהכתוב במתכון שלו... תכפילו... תשלשו אפילו... 
יצאו לי בסביבות 150-160 קרקרים משו כזה...

200 גרם מוצרלה מגורדת
380 גרם קמח רגיל 
כפית וחצי מלח 
כף בזיליקום יבש
כף אבקת שום 
כפית אורגנו 
4 כפות אבקת מרק עגבניות - מסונן מחתיכות למיניהן... 
200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות 
2 ביצים

1. מערבבים בקערת המיקסר את כל היבשים: קמח + מלח + בזיליקום + אורגנו + שום + מרק עגבניות.
2. מוסיפים את קוביות החמאה ומעבדים עם וו גיטרה לפירורים.
3. מוסיפים את הגבינה וממשיכים לערבב. 
4. מוסיפים את הביצים ומעבדים מעט עד שהבצק מתאחד. 
5. מחלקים ל4 ומגלגלים כל חלק לגליל
6. עוטפים בניילון נצמד ומקפיאים לשעה-שעתיים 
7. לאחר שהבצק קופא פורסים לפרוסות דקות דקות 
8. מסדרים בתבנית ואופים ב170 מעלות בערך 15-20 דקות. 

2 תגובות:

  1. היי,
    האם אפשרי במקום הקמח הרגיל לשים קמח תמי?

    השבמחק
    תשובות
    1. מניחה שאפשר.... לא ניסיתי... מניחה שזה לא יצא פריך כמו עם קמח אבל יש מצב שזה יהיה טעים ומגניב

      מחק