יום שבת, 31 באוגוסט 2013

קאפקייקס + קייקפופס רימונים

אני לא בן אדם של פירות. 
גם פירות שאני אוהבת אני לא ממממששששש אוהבת. 
כאילו 

זה מתחלק אצלי לכמה קטגוריות:
1. פירות שאני אוהבת (מתקבלים באהבה (בדרך כלל) בכל דרך)
2. פירות ככה ככה (אני אסכים לאכול, לאפות, ובאופן כללי לגעת, אבל רק במצברוח מיוחד)
3. פירות שאני לא אוהבת (לגעת ולאפות - כן, לאכול כבר ממש לא) 
4 פירות שאני שונאת (אין סיכוי שאני אתקרב אליהם)

מה שמפתיע אותי הוא שגם פירות שאני לא אוהבת אני אסכים לגעת בהם ולאפות איתם.
באוכל אין סיכוי שזה יקרה נגיד... 

רימון למשל, נכלל בקטגורית הפירות שאני לא אוהבת. אפילו לא אוהבת בכלל. 
וזה למה לא ממש התלהבתי (בלשון המעטה) 
כשהוא נבחר לחומר החודש בפרוייקט "כחומר ביד הבלוגר" של האתר מנטקה
כבר חשבתי לוותר על האתגר החודש...ואני לא בן אדם שמוותר בקלות.. =( 

אבל לא!
שינסתי מותני, הפשלתי שרוולי והחלטתי שאני אכין מתכון כזה מושלם שיגרום לי (אפילו טיפה) לחבב רימונים. 
זה לא עבד.
אני עדיין ממש ממש ממש לא אוהבת רימון.... ובנוסף לזה קמתי יום למחרת עם יד פורחת -
הרופא אומר שזה אלרגייה כנראה למשו חדש שנגעתי בו (וזה הדבר החדש היחידי).

בכל מקרה את המתכון שיצא לי אני ממש ממש אוהבת. למרות שיש בו רימון. 
קאפקייקס "רד ולווט" רימונים עם קרם עוגת גבינה וקייק פופס רימונים קטנים וגדולים. 

מרגישה צורך להתנצל מראש על התמונות המזעזעות שיצאו לי הפעם (לשמחתי רק רובם ולא כולם)
יש לי מצלמה חדשה והיא עושה לי קונצים
אני מאשימה אותה אבל זה אני שפשוט לא יודעת איך להשתמש במצלמות מסתבר... 

 אם בא לכם לראות עוד מתכונים אדומים ורימוניים שהכינו שאר משתתפי הפרוייקט אז הנה הם =)

אז ככה. 
הבסיס לעוגות הוא מתכון פשוט לעוגת תפוזים ששיניתי וכמובן החלפתי בין מיץ התפוזים למיץ רימונים. 
עוגה רכה רכה ואורירית. לקייקפופס היא מושלמת לקאפקייקס קצת פחות לדעתי (קצת רך מידי). 
אפשר פשוט לעשות מהבלילה עוגה גדולה. זה יצא מעולה.  

מתחילים בהקצפה של חלבונים ומחצית מכמות הסוכר.



























לאחר מכן מערבבים חלמונים, מיץ רימונים, שמן, סוכר וצבע מאכל (לא חובה אבל רציתי רד ולווט).
מוסיפים קמח + אבקת אפייה ומערבבים לבלילה חלקה.
מוסיפים את קצף החלבונים.
 ומקפלים ידנית, לאט ובעדינות עד שנוצרת בלילה חלקה.



























מחצית מהבלילה חילקתי למנג'טים.




























ואת החצי השני שפכתי לתבנית משומנת. (לא משנה הצורה בכל מקרה מכסחים לעוגה את הצורה) 





























אופים ב180 מעלות. 
את הקאפקייקס בערך 10 דקות אפילו קצת פחות. (עד שקיסם יוצא יבש)





















ואת העוגה בערך חצי שעה (גם כאן עד שקיסם או שיפוד יוצא יבש). ומצננים בצד להתקררות מוחלטת. 




























בינתיים שהעוגות מתקררות מכינים את הקרם. 
אם כבר הלכתי על "רד ולווט" רציתי לצרף לו את הקרם האולטימטיבי - קרים צ'יז פרוסטינג. 
אז קצת התאמתי אותו לחך הישראלי שלי והחלפתי את החמאה בשמנת. 
וגם הוספתי פודינג וניל וטיפה תמצית לימון, מה שנתן להכל טעם וניל - לימוני שמזכיר נורא עוגת גבינה. 




























מתחילים בהקרמת גבינת השמנת שהיא קצת נוקשה, עם וו גיטרה, כדי שלא יהיו גושים (מנסיון) 
















לאחר מכן מחליפים לבלון הקצפה, מוסיפים את השמנת, תמצית הלימון, ואת פודינג הוניל, ומקציפים.











עכשיו שהקרם מוכן והעוגות התקררו אפשר להתחיל בהכנת הקייקפופס. 

מפוררים את העוגה לפירורים.




























אני הוספתי לבלילה מעט רוטב רימונים כדי להוסיף קצת חמוציות ורימוניות. 


















ואז מוסיפים לפירורים קצת מקרם הגבינה ומאחדים עם הידיים לבצק (זה ממש הופך להיות במרקם של בצק) 















מהבצק יוצרים כדורים (אני הכנתי גדולים - שיהיו ממש קייקפופס על מקל וקטנים - שישבו על הקאפקייקס)



























כל כדור צריך לתקוע על מקל. 
ממיסים מעט שוקולד לבן (שיחזיק את הכדורים שלא יפלו מהמקל) טובלים כל מקל בשוקולד ותוקעים בכדור. 
את המקלות נועצים בגוש קלקר ונותנים לשוקולד להתקרר קצת. 

לכדורים הגדולים השתמשתי במקל מיוחד ניתן לקנות בחנויות אפייה. 











ולקטנים קיסם.















לאחר שסיימנו לנעוץ מקלות וקיסמים בכל הכדורים מקפיאים אותם לחצי שעה לפחות. 
בינתיים אפשר להתחיל להכין את הציפויי. 
יש לקנות בחנויות אפייה "שוקולד" צבעוני שנקרא "קנדי מלטס" או "וונדר מלטס". 
זה לא באמת שוקולד אבל יש לזה טעם של שוקולד. בערך. 

האפשרות השנייה היא לצבוע שוקולד לבן. 
צריך בשביל זה צבעים על בסיס שמן. חיפשתי אותם כלכך הרבה זמן. אפילו נסעתי עד חדרה לקנות אותם.
ואיך שקניתי אותם פתאום התחילו להביא אותם גם ללגעת באוכל. יופי. 
הם מגיעים בקופסא של 4 צבעים של ווילטון האגדיים. בא לי לעבור לחו"ל ולגור בתוך מפעל של ווילטון. 

































אז המסתי שוקולד לבן.















ואז הוספתי כמה טיפות צבע וערבבתי. 















טה דהההה 
שוקולד אדום! (שנראה ורוד בתמונה אבל הוא אדום)

אחרי שהכדורים נחו להם בפריזר אפשר לעבור למלאכת הציפויי. 
כדאי להעביר את השוקולד לכלי צר - כי ככה יותר קל לצפות את הכדורים. 
לוקחים כל כדור וטובלים בתוך השוקולד.



















נותנים לכל השאריות לטפטף ומניחים שוב על הקלקר לייבוש. 

חוזרים על הפעולה עם שאר הכדורים. 















גם עם הקטנים וגם עם הגדולים. בדיוק באותו אופן.




















בעיקרון בחורף, או אפילו באביב / סתיו אפשר להשאיר אותם להתייבש ככה על הקלקר בחוץ.
באוגוסט? לא לא לא 
הם צריכים מקרר וכמה שיותר מהר יותר טוב. 

מקררים את הכדורים עד שהציפויי מתקשה. 
ואז מזלפים כותרת? ככה קוראים לשטות הזאת של הרימון? או שאולי כתר? טוב נגיד כתר. 
אז מזלפים לרימונים כתרים בעזרת שקית זילוף וצנתר ממש דק או פשוט חור קטן. 
כדאי לחכות שהשוקולד יתקרר קצת כדי שהנקודות יצליחו לשמור על צורה עם שפיץ ולא ימרחו. 
ומכניסים שוב למקרר לקירור. ובעצם משאירים אותם שם עד ההגשה. 

את הקייקפופס הקטנים, כמו שכבר אמרתי, הכנתי בשביל להניח על הקאפקייקס. 
לפני כן צריך לשלוף אותם החוצה מהקיסמים. וזה נורא פשוט.
לוקחים כל כדורון על קיסם, מחדירים מזלג מתחתיו ולאט מוציאים את הקיסם בסיבובים. 





































כל מה שנותר הוא להעביר את קרם הגבינה לשקית זילוף,





























ולזלף אותו על המאפינס שהכנו והתקררו בצד. על כל אחד מניחים בייבי קייקפופ-רימון. 



















יחד עם הקייקפופס הגדולים. הקינוח יוצר "דואט" רימונים מושלם =) 































ובנימה אופטימית זו - חג שמח ושנה טובה לכוווווווולם! =)

_________________________________________________________________________

מתכון

אני חילקתי בלילה אחת ל2 גם לקאפקייקס וגם לקייקפופס. 
יצאו לי 24 מיני קאפקייקס, 20 קייקפופס גדולים, ו24 בייבי קייקפופס (שהם רבע מהגודל של הגדולים)
אפשר לעשות רק קאפקייקס, רק קייקפופס או כל דבר אחר בעצם. 

בלילת העוגה - המקור: עוגת תפוזים מתוך הספר "עוגות ועוגיות" של חנה שאולוב עם שינויים שלי
3 ביצים (מופרדות) + 2 חלמונים 
3/4 כוס מיץ רימונים 
1/2 כוס שמן 
1/4 כפית צבע מאכל אדום
1/2 1 כוסות סוכר
2 כוסות קמח רגיל 
2 כפיות אבקת אפייה

1. מקציפים חלבונים עם 3/4 כוס סוכר. 
2. מערבבים עם מטרפה ידנית: חלמונים, מיץ רימונים, שמן, צבע מאכל, ואת שארית הסוכר.
3. מוסיפים את הקמח ואת אבקת האפייה ומערבבים לבלילה חלקה. 
4. מאחדים את הבלילה האדומה עם קצף החלבונים. 
5. מעבירים לתבנית + מנג'טים.
6. אופים ב180 מעלות. עוגה - בערך חצי שעה, קאפקייקס בערך 10 דקות (לבדוק עם קיסם!)
7. מצננים לקירור מוחלט. 

קרם עוגת גבינה - אילתור שלי
500 מ"ל שמנת מתוקה
1 חבילת פילדלפיה (226 גרם)
כפית תמצית לימון (אפשר להחליף בכף או 2 מיץ לימון) 
חבילת אינסטנט פודינג וניל

1. מקרימים את הגבינה עם וו גיטרה.
2. מחליפים לבלון הקצפה. 
3. מוסיפים את כל שאר החומרים ומקציפים לקרם יציב. 

קייקפופס
מחצית מבלילת עוגת הרימונים. אפוייה כמובן.
3 כפות רוטב רימונים
6 כפות קרם עוגת גבינה
300 גרם + 2 קוביות שוקולד לבן 
צבע מאכל אדום על בסיס שמן
או 
300 גרם קנדי מלטס/וונדר מלטס

*אפשר פשוט לעשות אותם עם שוקולד לא צבוע ואז הם יהיו לבנים או חומים*

1. מפוררים את העוגה שהכנו לפירורים. 
2. מוסיפים רוטב רימונים וקרם ולשים לבצק. 
3. יוצרים כדורים.
4. ממיסים 2 קוביות שוקולד לבן.
5. תוקעים מקל בשוקולד ונועצים בכדור.
6. חוזרים על הפעולה עם כל הכדורים.
7. מקפיאים חצי שעה.
8. ממיסים את השוקולד הלבן וצובעים אותו, או, ממיסים קנדי/וונדר מלטס
9. מעבירים לכלי צר וטובלים כל כדור בשוקולד.
10. נותנים לשארית לטפטף ונועצים בתוך קלקר לקירור. 
11. מקררים. 
12. מזלפים "כתר" עם שקית זילוף וצנתר/חור ממש קטן
13. מקררים שוב. 
14. את הקייקפופס הקטנים שולפים החוצה מהמקלות בעזרת מזלג ומשאירים במקרר עד לשימוש. 

קאפקייקס
מזלפים על כל אחד מהמאפינס קרם גבינה ומניחים בייבי קייקפופ רימון מעליו. 

2 תגובות: